Konkurrencesvømning med god energi

I Solrød Svømmeklub ønsker vi at tilbyde konkurrencesvømning på højt niveau.

I Konkurrenceafdelingen, har vi 3 hold der primært er inddelt ud fra alder, da vi lægger vægt på sammenholdet og ønsker at lade årgangene følges ad, så længe det giver mening og værdi for den enkelte svømmer.

Hos os finder du en konkurrenceafdeling hvor vi tror på at det enkelte talent udvikler sig når tid er og at vilje skaber vej… Har du talentet og viljen, får du med garanti en spændende rejse med os.

Vores tre hold

• Mini-T
  • Talentholdet
  • Konkurrenceholdet
udgør fundamentet I Konkurrenceafdelingen.

Med tiden udvikles svømmeren og der vil blive tilbudt en prøveperiode for at vurdere om svømmeren er klar til oprykning. Vi vægter et godt sammenhold og forsøger derfor at lade de enkelte årgange følges ad, men der er ingen regler uden undtagelser.

Hos os lærer vores konkurrencesvømmere ikke kun tekniske færdigheder, men også at fungere på et hold, arbejde mod egne målsætninger og bevare fokus, også når der er modgang.

Vi forstår, at konkurrencesvømning kan være anderledes, især for nye svømmere og forældre.

Svømmerens succes afhænger ikke alene af sit eget engagement og fokus. Vores erfaring viser at forældrenes engagement i både klubben og svømmeholdet også afspejles betydeligt i svømmerens udvikling og succes.

Vi er her for jer hele vejen igennem – fra de første svømmetag på Mini-T og til dem, der drømmer om mesterskaber.

For at gøre det hele lidt nemmere, har vi udviklet en række håndbøger, der dækker alt fra det at blive ”Mini-T svømmer” til ”træningslejr” og ”deltagelse i stævner”. Du er også velkommen til at kontakte vores Cheftræner, et medlem af bestyrelsen eller Konkurrenceudvalget for at høre mere.

Har du mod på at være en del af fællesskabet, er der altid plads til dem der viser vilje og/eller evne - også forældre kan bidrage med kompetencer og energi i vores udvalg.

Håndbøger

Link til vores håndbøger