Særligt for Begynder 1 og Begynder 4 år

Har du et barn der går på vores 'Begynder 1' eller 'Begynder 4 år' hold, er vi opmærksomme på at dit barn stadig er lille og i mange tilfælde har brug for assistance fra en voksen. Børn på disse to hold, vil typisk være lidt mere usikre og have brug for hjælp fra en voksen, derfor må du som forældre gerne gå med dit barn ind i omklædningen. Samtidig beder vi dig hjælpe os med at følge nedenstående så alle børn er glade når de går til og fra svømning.

Vi starter sæsonen op med, at forældre må komme med ind i hallen de første to undervisningsdage. På tredje undervisningsdag, er det meningen at du efter vask af dit barn slipper barnet ved indgangen til svømmehallen. Her vil nogle af Solrød Svømmeklubs bedste svømmere tage imod dit barn og sørge for at tage sig af dit barn indtil svømmetimen begynder.

Fra denne dag, beder vi dig om at slippe barnet ved indgangen til svømmehallen - fuldstændig som når du afleverer dit barn i institution eller i skolen.

Solrød Svømmehal, har en lav kloring i bassinerne hvorfor vi skal holde antallet af besøgende på et minimum. I løbet af sæsonen, vil der dog være 'Kigge På Dage', hvor du som forældre igen er velkommen til at komme med ind i hallen.
Børn der er kede af det, har det med at 'smitte', derfor beder vi dig allerede før sæsonstart, tale med dit barn om at når svømmesæsonen starter, vil der kun være forældre i hallen de første to gange. Herefter vil barnet skulle gå ind alene.

Vores mangeårige erfaring med svømmeundervisning, viser os at dit barn faktisk også lærer mere når det er alene og kan fokusere på hvad trænerne siger.

Har dit barn specielle behov eller har du brug for at komme i kontakt med træneren, beder vi dig gøre dette via mail: solklub@solklub.dk eller i vores telefontid. Svømmetiden er begrænset og vi tilstræber derfor at vores trænere skal bruge den afsatte tid til svømmeholdet på hele holdet.

Når du kommer ind i hallen som forældre, beder vi dig følge nedenstående retningslinjer:

Retningslinjer for forældre i hallen

• Skift tøj: Dit tøj skal skiftes til t-shirt og shorts , så du ikke tager skidt og snavs med ind i hallen.

• Vask dig: Tag gerne et bad. Som minimum skal du vaske dine fødder og tæer.

• Bare fødder eller badetøfler: Al færdsel i svømmehallen foregår i bare fødder eller i et par badetøfler der kun bruges indendørs.